preskoči na sadržaj
Događanja

Projekt 1, 2, 3.... palim lampicu! razvija sustav podrške darovitim učenicima

Međimurska županija nositelj je projekta 1, 2, 3… PALIM LAMPICU!’ - razvoj sustava podrške (potencijalno) darovitim učenicima u Međimurskoj županiji financiranog sredstvima Europskog socijalnog fonda, u okviru programa Učinkoviti ljudski potencijali, koji se vodi pod šifrom UP.03.2.2.02.0061.


Partneri na projektu su: Regionalna razvojna agencija Međimurje (REDEA) d.o.o. Čakovec, OŠ Belica, OŠ Domašinec, OŠ Donja Dubrava, OŠ Goričan, OŠ Gornji Mihaljevec, OŠ Hodošan, OŠ Jože Horvata Kotoriba, OŠ Tomaša Goričanca Mala Subotica, OŠ Nedelišće, OŠ Orehovica, OŠ Podturen, OŠ Ivana Gorana Kovačića Sveti Juraj na Bregu, OŠ Sveti Martin na Muri, OŠ Selnica, OŠ „Petar Zrinski“ Šenkovec, OŠ Sveta Marija, OŠ Strahoninec, Ekonomska i trgovačka škola Čakovec, Gimnazija Josipa Slavenskog Čakovec, Tehnička škola Čakovec, Gospodarska škola Čakovec i Srednja škola Prelog.

Cilj projekta

Uspostava sustava podrške (potencijalno) darovitim učenicima u sklopu redovnog obrazovanja u Međimurskoj županiji je cilj ovog projekta i njime se čine koraci u rješavanju problema nedostatka sustavne institucionalne potpore (potencijalno) darovitim učenicima, nastavnicima, mentorima i stručnim suradnicima, i to ponajprije psiholozima i pedagozima, u osnovnim i srednjim školama (OŠ i SŠ) Međimurske županije.

Stanje na generalnoj razini u Republici Hrvatskoj je takovo da Zakon o odgoju i obrazovanju u OŠ i SŠ i prateći Pravilnici formalno propisuju obvezu uočavanja, praćenja i poticanja rada s darovitim učenicima, međutim prema jedinom dostupnom istraživanju o stanju i potrebama u području skrbi o darovitim učenicima u hrvatskom školskom sustavu (Vlahović-Štetić, Vojnović, 2001.) tek 25% psihologa OŠ i SŠ i 18,2% nastavnika smatra da je realno moguće praktično primijeniti aktivnosti za darovite učenike u školama. Od 2001. do danas nisu provedena dodatna istraživanja, no u tom području generalno nema značajnijih pomaka.

Zato je svrha projekta pružiti individualizirane i obogaćene programe koji se nadovezuju na sadržaje redovitog obrazovanja za potencijalno darovite učenike iz 17 osnovnih škola kojima je Međimurska županija osnivač te im time osigurati stimulativno okruženje za daljnji razvoj darovitosti. Također, svrha je pružiti podršku za nastavnike/mentore i stručne suradnike jačanjem njihovih kompetencija za rad s potencijalno darovitim učenicima. Svrha projekta usklađena je sa strateškim dokumentima na nacionalnoj i razini Europske unije: Strategija obrazovanja, znanosti i tehnologije RH te Oslobađanje potencijala djece i mladih s visokim intelektualnim sposobnostima u EU  (Unleashing the potential of children and young people with high intellectual abilities in EU).

Ciljne skupine

a) 80 (potencijalno) darovitih učenika koji će u šk olskoj godini 2018./2019. pohađati 7. i 8. razrede osnovnih škola. Ova je ciljna skupina kreativna, logički brzo zaključuje, analizira i sintetizira, pokazuje interes za specijalizirana područja i lakše usvaja redovna nastavna gradiva. Njihove potrebe mogu se zadovoljiti programima prilagođenim njihovim sklonostima i interesima uz modernizirani pristup, a individualizirani programi u ovom projektu će im upravo to omogućiti.

Potencijalno daroviti učenici izabrani su od psihologa, pedagoga i nastavnika temeljem visokog stupnja unutarnje (intrinzične) motivacije za određena područja i/ili temeljem psihologijskih testiranja.

b) 94 nastavnika i 24 psihologa i pedagoga (stručnih suradnika) iz OŠ i SŠ koji rade s (potencijalno) darovitim učenicima i koji ulažu dodatne napore tijekom redovne nastave kako bi osigurali poticajnu okolinu za napredovanje (potencijalno) darovitih učenika.

c) 5 odgojno-obrazovnih stručnjaka iz javnih institucija koji rade na razvoju i provedbi obrazovnih politika, a zaposleni su u odgovarajućem odjelu Međimurske županije.

Glavne aktivnosti kojima projekt postiže svoju svrhu i odgovara na potrebe ciljnih skupina su jačanje kompetencija nastavnika i stručnih suradnika u OŠ i SŠ te izrada i provedba individualiziranih programa rada te novih modela i oblika rada, praćenja i poticanja (potencijalno) darovitih učenika.

Projekt traje od 28. lipnja 2017. do 27. lipnja 2019. Ukupna vrijednost projekta je 799.856,24 kn i u cijelosti je financirana iz Europskog socijalnog fonda.

Poveznica na stranicu Međimurske županije: http://medjimurska-zupanija.hr/2017/11/28/projekt-123-palim-lampicu-razvija-sustav-podrske-darovitim-ucenicima/



Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Martina Mavrek   datum: 30. 11. 2017.

Službena FB stranica


OBAVIJESTI

 

 

 

 


Škola po mjeri učenika


e-Dnevnik


Državna matura 2016.

Kalendar
« Prosinac 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Korisni linkovi
Institucije
 • MZOS
 • NCVVO
 • AZOO

Portali
 • Edu


RSS
CARNet vijesti
15.12.2017. 10:14
Dovršena izrada svih 240 scenarija poučavanja
Objavom preostalih 70 scenarija za STEM predmete, Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNet u suradnji s projektnim partnerima dovršila je izradu svih 240 scenarija poučavanja koji su razvijani u sklopu pilot projekta "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola".

13.12.2017. 15:16
Webinar: SEN pupils in my class – There’s always one more question to be asked
U srijedu, 20. prosinca 2017. godine od 20 do 21 sat Hrvatsko udruženje profesora engleskog jezika u suradnji s CARNetom održat će webinar pod nazivom SEN pupils in my class – There’s always one more question to be asked. 





preskoči na navigaciju