2015-11-27 21:40:30

Danom zamijenjenih uloga obilježen Dan škole

Iako je petak, 27. studenog, u Gimnaziji Josipa Slavenskog Čakovec naizgled bio sasvim običan radni dan, pogled iza kulisa otkriva malo drukčiju sliku.

Učenici su, naime, preuzeli uloge odraslih i tako vukli konce u cijeloj školi. Zamjenu uloga organiziralo je Vijeće učenika Gimnazije, odnosno maturantice Laura Plešnar i Iva Ružić, kako bi učenici dobili jedinstvenu priliku iskušati različite aspekte rada u školi i na taj način obilježili Dan škole. Oni su tako preuzeli uloge spremačica, knjižničara, administrativnog osoblja, ali i ravnateljice i voditeljice nastave. Na taj su način iz prve ruke saznali koliko je truda potrebno da bi u školi sve teklo glatko, a pritom su se odlično zabavili potpisujući dokumente i usko surađujući sa svojim vršnjacima.

 

Uz to mnogo je učenika dobilo priliku saznati kako razred izgleda s druge strane školskih klupa, uživjevši se u uloge profesora. Pripremivši potrebne nastavne materijale svojim su kolegama iz razreda, ali i pravim profesorima, prenijeli gradivo i ispitali znanje, pritom se dobro zabavivši.

 

Bio je ovo zaista poseban i zanimljiv način obilježavanja Dana škole.

 

U nastavku pročitajte neke od dojmova.

 

 

Profesorica Tanja Šalamon, učenica: Projekt mi se veoma svidio – učenici su se odlično snašli u novim ulogama, te je sve profesionalno odrađeno. U oba razreda s kojima sam danas radila učenici su bili odlično pripremljeni te mi tako pokazali neke nove metode predavanja i dali mi uvid kako bi oni voljeli da satovi inače izgledaju. Tako sam sjedeći u klupi u grupnome radu i uz prezentacije današnjih profesora stekla korisna iskustva i vidjela nastavu iz neke sasvim druge perspektive.

 

Učenice Debora Kanižaj i Marija Močnik, spremačice: Jako nam se svidio projekt jer profesori mogu vidjeti kako je to biti učenik, a mi možemo iskusiti kako stvarno izgleda rad u školi. Nikada prije nismo razmišljale što, recimo, čistačice rade, čak smo taj posao dosta olako shvaćale. Sada kada smo to sve s njima radile, shvatile smo koliko to sve uistinu nije lako. Nismo uopće dugo radile, a već smo sada umorne. Shvatile smo i da se mi kao učenici često ne odnosimo korektno i zadajemo im previše posla svojom nepažnjom.

 

Učenik Marko Šoštarić, spremač: Bilo mi je jako lijepo danas jer sam stekao mnoga nova iskustva. I prije sam poštovao ovaj posao, ali sam tek sada vidio koliko djelatnici uistinu moraju raditi. Bilo mi je zabavno družiti se i raditi zajedno s prijateljima, te mi je ova promjena dobro došla, da razbije svakodnevnu monotonost.

 

Učenici Dino Horvat i Ivan Mikac, domari: Mislili smo da je lakše biti domar. Danas smo naučili baratati novim alatima i strojevima, te nam se ovaj posao jako sviđa. Danas smo tako izbrojali koliko svjetala ne radi, koliko je ormarića otvoreno te saznali kako to popraviti.

 

Učenik Niko Kresta, knjižničar: Jako mi je ugodno bilo sad raditi u knjižnici. Profesor je bio jako pristupačan, bilo je zabavno te sam puno naučio. Veoma dobro iskustvo, ovaj je posao zapravo puno zahtjevniji nego što sam to ranije mislio – tako sam danas računao statistiku, omotavao knjige,  ali i morao poticati učenike da više čitaju. Profesor mi je na sva pitanja opširno odgovorio, te mi puno znači da si je netko uzeo toliko vremena i ispričao mi toliko toga.

 

Učenica Sara Baumgartner, pomoćnica Tete Piroške: Saznala sam da je ovaj posao svakako zahtjevan, pogotovo pod odmorima kada na hodnike nahrupi brdo gladnih učenika te se u svom tom žamoru jedva čuju narudžbe.

 

Učenica Franciska Telebar, tajnica: Danas sam slala fakseve, provjeravala podatke o zaposlenicima te se javljala na telefon. Svakako jedno odlično iskustvo.

 

Učenica Laura Plešnar, ispitna koordinatorica i voditeljica nastave: Danas sam u sklopu svoje uloge svoje vršnjake, maturante, opskrbila bitnim informacijama o maturi te provjeravala rad profesora. Bilo mi je veoma zanimljivo surađivati sa svojim kolegama te iskusiti neke nove poslove koje do sada nisam imala priliku isprobati.

 

 

Profesorica Nada Čatlaić, učenica: Izrazito zabavno i zanimljivo. Sjedila sam u klupama sedam sati i sudjelovala kao učenica u radu te slušala nastavu, no sat mi je subjektivno trajao duže nego inače. Osvijestila sam se kako je učenicima sedam sati sjediti na nastavi, te mislim da su učenici osjetili kako je nama profesorima nekad teško, a nekad zanimljivo. Ja sam se pripremila danas jer mi je u  4.a jučer rečeno da moram doći u papučama, pa sam se onako malo obukla primjerenije mlađoj dobi - obukla sam starke i došla s ruksakom na sat. I mislim da je to učenicima bilo veoma zanimljivo.

 

Učenica Iva Ružić, ravnateljica: Bilo mi je veoma zanimljivo, posebno mi se svidjelo surađivati s mojim kolegama, inače učenicima. Dosta je interesantno postaviti se u ovako neku ulogu u školi jer se nama kao učenicima obično čini da tu nema previše posla, ali zapravo tek kada se tu iskušaš, vidiš koliko je tu mailova, poziva, te koliko treba organizacijski surađivati sa svima i sve uskladiti. Definitivno jedno odlično iskustvo koje je nekima od nas zasigurno omogućilo da možda čak i odlučimo za neki poziv u životu. Posebno mi je drago bilo vidjeti koliko su se profesori, ali i ostali djelatnici škole uživjeli u svoje uloge vrckavih, ali vrijednih učenika!

 

Učenik Mihovil Megla, profesor engleskog jezika: Meni je osobno u početku bilo malo neobično, ali sam se onda preobrazio u pravu pravcatu profesoricu. Strogu, ali poštenu. Pri kraju sata čak sam i tolerirao cipele u razredu što je, ako pitate gimnazijalca, uistinu idealni profesor.

 


Gimnazija Čakovec