Gimnazijalci na jubilarnom 50. MEP-u
Od 16. do 23. veljače četvero naših učenika je sudjelovalo na jubilarnom 50. zasjedanju Modela Europskog parlamenta koji se simbolično održao u Parizu koji nosi titulu jedne od prijestolnica demokracije i u Strasbourgu u kojem se nalazi Europski parlament, najvažnija institucija Europske unije. Na ovom zasjedanju, u pratnji profesora Petra Pavlica, sudjelovali su: Lara Marčec, Korina Srpak, David Košić i Luka Pleš. Oni su pokazali zavidno znanje, trud i upućenost u političku scenu Europe i svaki od njih je doprinio stvaranju rezolucija odbora u kojima su radili. Model Europskog parlamenta je međunarodna simulacija Europskog parlamenta u kojem sudjeluju učenici u dobi od 16 do 19 godina, a uključuje sve zemlje članice uz Norvešku, Srbiju i Tursku. Cilj ovog projekta je osvijestiti mlade ljude da su građani Europe i da je budućnost Europe zapravo u njihovim rukama, a uz to mladi dobiju uvid u procedure Europskog parlamenta.
Svoje putovanje su započeli u subotu, 16. veljače, letom prema Parizu u kojem su imali prijem u školi Lycee Saint Marie u pariškom okrugu Neuilly gdje su ih dočekale i njihove obitelji domaćini.
Nakon jutarnjeg team buildinga čiji je cilj bio povezivanje i bolje upoznavanje vršnjaka koji su sudjelovali na ovogodišnjem zasjedanju MEP-a, započeli su prvi sastanci odbora. Naši su učenici pripadali prvoj skupini država pa su se našli u društvu učenika iz Norveške, Srbije, Češke, Grčke, Finske, Ujedinjenog Kraljevstva, Estonije, Bugarske, Francuske, Mađarske, Luksemburga, Italije i Nizozemske. Svaki od učenika je imao svoj vlastiti odbor pa je Lara tako pripadala odboru pod nazivom Committee on Constitutional Affairs kojem je glavna tema bila kako smanjiti razlike između ljudi u Europskoj uniji koje se temelje na dobi, spolu, rasi i vjeri te kako uključiti i zainteresirati mlade za sudjelovanje u politici. Korina je radila u odoru pod nazivom Committee on Employment and Social Affairs koji je bio orijentiran na rješavanje problema nezaposlenosti mladih. Luka je pripadao odboru naziva Committee on Culture and Education, a tema tog odbora je bila kojima bi se mjerama poboljšala digitalna opremljenost i korištenje u školama. David je radio u odboru koji se bavio temom Economic and Financial Affairs koja je bila orijentirana na plavu ekonomiju, to jest kako države mogu iskoristiti more da bi unaprijedile gospodarstvo i ekonomiju. Učenici su prvi dan raspravljali o njihovoj perspektivi problema i upoznali su ostale članice sa svojim stajalištima i o stanju u Hrvatskoj, a k tome su naučili i o stanjima drugih država članica. Nakon toga su u posjet odborima došli i francuski stručnjaci specijalizirani za određena područja svakog odbra, održali su im predavanje, a kasnije su učenici mogli postavljati pitanja što je u većini slučajeva vodilo u uspješne debate. Nakon posjeta stručnjaka počeli su raditi na svojim Introductory clauses u kojima su predstavili probleme koji iziskuju pažnju i rješenje.
U ponedjeljak su prisustvovali ceremoniji otvaranja 50. Modela Europskog parlamenta u gradskoj vijećnici okruga Neuilly gdje su predsjednici delegacija predstavljali svoje države. Nas je predstavljao David. Njegov govor je izazvao lavine oduševljenja i smatra se jednim od najuspješnijih govora tog dana. Nakon ceremonije otvaranja učenici su se vratili u školu gdje su do kasnih sati radili na Operative clauses koji čine srž rezolucija jer se u njima predlaže rješavanje problema. U večernjim satima prisustvovali su kulturnoj večeri na kojoj su poslušali različite glazbene pravce koji se njeguju u Francuskoj.
U utorak su učenici završavali i dorađivali svoje rezolucije koje će predstaviti na Općoj skupštini u Europskom parlamentu u Strasbourgu.
U srijedu su dobili u uvid rezolucije ostalih odbora i nakon ručka krenuli prema Strasbourgu brzim vlakom, to jest TGV-om. Vožnja brzim vlakom je bila novo iskustvo za naše učenike, a samim time i vrlo uzbudljiva. Ostali su oduševljeni brzinom dolaska. Nakon putovanja učenici su prisustvovali lobiranju u kojem su potpisivali amandmane s kojima su se slagali, a amandmani koje je izabralo predsjedništvo su bili predstavljeni na Općoj skupštini.
U četvrtak je počela Opća skupština u Europskom parlamentu i to govorima istaknutih članova parlamenta. Nakon uvodnog dijela smo prešli na rezolucije. Prvi je bio Lukin odbor, no njihova rezolucija nažalost nije prošla. Naime delegati su izglasali protiv nje i ona nije bila dostavljena Europskom parlamentu, Europskoj komisiji i Vijeću ministara. Sam postupak predstavljanja rezolucije izgleda ovako: jedan član odbora pročita rezolucije, nakon toga slijedi uvodni govor i činjenična pitanja koje postavljaju delegati odboru, zatim dolazi na red amandman koji pobija jedan član odbora ako se s njim ne slažu. Debatna pitanja dolaze nakon toga, a završava se govorom protiv rezolucije i zaključnim govorom kojim netko iz odbora rezoluciju brani. Larin odbor je slijedio nakon toga, no nažalost i protiv njega je bilo izglasano protiv. Ali je Korinin odbor obranio rezoluciju i ona je prošla dalje! Nakon napornog dana u Parlamentu, delegati su bili primljeni u Strasburškoj vijećnici.
U petak je bio završni dan Modela Europskog Parlamenta u kojem je svoju rezoluciju predstavio Davidov odbor čija je rezolucija prošla. Najzanimljiviji događaj tog dana je svakako bio govor potpredsjednika parlamenta Reinera Wielanda koji nam je dao uvid u njegovu političku karijeru i uputio nas u stavove Europske unije prema Brexitu. Nakon završetka susreta u Parlamentu, u Kehlu u Njemačkoj održana je gala večera koja je uistinu bila predivno iskustvo došla je kao šećer na kraju.
Usprkos napornom tempu rada naši su učenici bili oduševljeni projektom i novim ljudima čije su kulture pobliže upoznali. Iako nitko od njih zasad ne razmišlja o bavljenju politikom u budućnosti, svakako će izaći na izbore i potruditi se da se njihov glas čuje!
Lara Marčec, 4.a
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |